13 maj, 2012

Mors dag

I min familie har Mors dag altid haft en betydning. Helt fra jeg var lille kan jeg huske, at min far gav min mor en stor buket roser og efterhånden som jeg blev større gav jeg også min mor ting og sager. Specielt husker jeg en ring jeg gav hende, som hun blev endog meget glad for.

For min datter på 12 år betyder Mors dag også en hel masse. Hun har fået ind i hovedet, at jeg bare skal slappe helt af hele dagen på Mors dag. Hun sørger for alt fra morgenkaffe til aftenskaffe. Og jeg skal hilse og sige, at hun giver den efter alle kunstens regler.

I år fik jeg kaffe og en (næsten) friskbagt bolle på sengen sammen med en dejlig kop kaffe.


Jeg fik også en morsdagsgave, som i år var et ildfast fad fra Grand Cru.
Et dejligt, stort fad på 28 cm i diameter. Fantastisk smukt fad, som jeg glæder mig til at bruge.

Udover fadet fik jeg også 3 rosenplanter, som skal i Morsdagsbedet i haven. Jeg elsker mine roser.




Op ad formiddagen lavede hun en smoothie.

Den smagte skønt, og hun havde brugt en masse gule frugter samt en masse jordbær også.

Hun bruger kærnemælk og A38 som base samt noget sødemiddel. Hun ved godt, at hun skal spare på sukkeret.

Den var dejlig frisk - lige som jeg kan lide den. Og der er ikke noget skønnere end at se hendes glade og forventningsfulde øjne, når hun serverer den og jeg skal smage den... ummmmm, den smagte dejligt.




Til frokost havde hun lavet en salat, som jeg desværre ikke fik taget billeder af, men også den smagte dejligt. Der var masser af grønt i og så noget tunfisk.






Til eftermiddagskaffen havde hun købt en kage, som hun selv syntes var så smuk, at hun næsten ikke nænnede, at vi skulle skære i.


Hun insisterede på, at jeg skulle have rosen og hjertet, hvorpå der stod "Mor".
Kagen smagte også vidunderligt, og jeg kunne mærke, at dagens sukkerration var langt overskredet. Det samme kunne min datter sjovt nok også...





Vi blev enige om, at vi hellere måtte springe aftensmaden over, hvor hun ellers havde planlagt en lækker ret med laks osv. Men den venter vi med til en anden gang...




Dagen sluttede med, at prinsessen også holdt fri, hvilket i den grad også var velfortjent. Hun havde knoklet for at jeg skulle have den perfekte fridag, hvilket jeg bestemt også har haft.

TAK til dig, min skønne og kærlige datter.




Jeg vil slutte dagens indlæg med et pletskud af den yngste af vores katte, Emil. Han har altså en underlig tunge, som synes alt for lang til munden...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar