01 september, 2011

September - første efterårsmåned

Så er efterårsmåneden startet - min måned. Den smukkeste måned i hele året.

Det er også måneden, hvor vi igen skal vælge et nyt folketing, og det er ærlig talt spændende, hvordan udfaldet bliver. Vi har alle forhåbninger i den ene eller den anden retning.

På vej til jobsamtale i Silkeborg forleden lagde jeg mærke til de radikales valgplakater: Personernes ansigt var kun vist halvvejs og det fik mig til at tænke på, hvad de radikale mon skjuler? Jeg er ikke i tvivl om, at de skjuler ét eller andet - det plejer de i hvert fald! På et eller andet tidspunkt laver de lige en ko-vending og så ligger alt og alle omkring dem fuldstændig jævnet med jorden og alle tænker: Hvad fa'en skete der lige? Det er den typiske radikale handlemåde - de er helt utilregnelige, for det handler kun og udelukkende om at få deres egen politik igennem. Dog indpakket i søde ord om samarbejde henover midten osv.



September er også 'min' måned. Jeg fylder år i september. Min mor har fortalt mig, at den dag, jeg blev født, var det den flotteste septemberdag i hele måneden. De andre dage havde været grå og triste, men den dag jeg blev født, var dagen ændret til en "Indian Summer" dag.

September er den første efterårsmåned, og det er med blandede følelser, jeg tager imod den, for det betyder jo, at vi går mod koldere tider, og det bryder jeg mig slet ikke om. Jeg kan ikke fordrage vinter - hader kulde, regn og sne.

Men selve måneden september er jo en fantastisk smuk måned, og det vil jeg nyde sammen med mit kamera og prøve at indfange de smukke farver, som naturen frembyder.

Denne smukke scene er fanget ved Hjarbæk Fjord den 13. september 2008

Ingen kommentarer:

Send en kommentar