27 august, 2011

Brev fra Jobcenter - Viborg Kommune

Jeg har modtaget følgende i et brev fra Jobcenter Viborg, dateret den 23. august 2011:

"Du indkaldes til deltagelse i Jobklub hver tirsdag kl. 13:00 til 16:00 - med opstart den 30. august 2011

Mødested: Work4You, Vestervangsvej 4, 8800 Viborg.

Jobklubben fortsætter indtil din næste kontakt (samtale) med din sagsbehandler i Jobcenteret.
Se vedlage folder for nærmere information.


Venlig hilsen"


Ja, det bliver jo dejligt, og straks åbner jeg vedlagte folder og kan straks konstatere, at der (ikke overraskende) er uoverensstemmelse med et brev fra kommunen og tilbudsstedet... I den vedlagte folder står der nemlig:

"Hvornår er jobklubben åben?
Jobklubben er åben hver torsdag eftermiddag mellem kl. 13.00 og kl. 16.00."

Ja-ja, sådan er der jo så meget, og hva' fa'en... Jeg skal jo ikke bruge min tid til andet end at prøve at finde ud af, hvad det offentlige egentlig mener, og om de kan blive enige med sig selv.

Der står også i folderen:

"Jobportaler
Jobspor er et program på internettet, som kan hjælpe dig til at finde ud af, hvilke brancher og jobfunktioner, der kan være relevante for dig. Dette program og andre internetbaserede jobportaler/databaser er tilgængelige i jobklubben."

Åh, ja, det program brugte jeg også for 15 år siden da jeg var vejleder for ufaglærte mennesker på dagpenge. Og det er et meget brugt program for folkeskolens 10. klasses elever, der er meget i tvivl om, hvor deres kompetencer ligger. Så hvem véd, måske springer jeg ud som gulvlægger!

Undskyld, men det er rent til grin!

Jeg mener, det er totalt latterligt, at jeg skal bruge min tid på at finde ud af, hvor mine kompetencer ligger, og om jeg skulle tage mig en håndværkeruddannelse i stedet for min (halv)akademiske  uddannelse. Men jeg må jo ikke tage en ny uddannelse, for jeg har jo en i forvejen, eller rettere: Jo, jeg må skam godt tage en uddannelse, og så skal jeg bare betale det hele selv.
I princippet er der ikke forskel på mig, der har været i mange forskellige jobs hele mit liv, og så dem, der stort set ikke véd, hvor "arbejdsmarkedet" ligger og om det er det samme som "det indre marked".
Det er fantastisk godt og vigtigt at lægge planer, men det er endnu mere vigtigt at huske, hvor man har lagt dem!!

Jeg har også tidligere i mine ledighedsperioder været på diverse "Lær dig selv at finde og kende" kurser, og jeg har også fundet min indre fugl. MEN DET VAR IKKE DET, KURSET GIK UD PÅ! Det var blot et underholdende pauseindslag, og alle syntes det var en sjov ting. Men så der der nogen, der synes det er en dyb fornærmelse og begynder at gale så meget op om det, at Støjsenderen er nødt til at reagere på det! (Man er vel MINISTER?!!). Ud fra diverse avisoverskrifter laver hun så sin lovgivning. Meeeen okay, hvor meget kan man forlange af en student fra Morsø Gymnasium og en 1-årig HH'er? Okay, så da: I 1999 blev hun uddannet fra det nu nedlagte "Information'ersAkademiet", som var en kort, videregående kommunikationsuddannelse på Viborg Handelsskole. Og hun blev jo så dygtig, så dygtig, at hun havde eget firma, Støjberg Kommunikation, i perioden januar 2000 - marts 2001. Jamen, er det ikke bare fantastisk, og hun skulle forestille at vide, hvad der sker på området.
I stedet burde hun skamme sig! Hun kunne jo komme til mig, hvis hun vil have en samlet politik, der på længere sigt er langt billigere for samfundet end det der finder sted nu, men det tør hun nok ikke ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar