24 august, 2011

Reiki - Universel Livsenergi

Hvad er Reiki healing?
Jeg bringer den universelle energi ned gennem min krop og ud gennem hænderne. Da energien er universel, kommer jeg ikke til at dræne mig selv for energi – tværtimod får jeg selv en del af kagen. Der kan derfor heller ikke blive overført negativ energi fra mig til dig eller omvendt.

Reiki kan: 
  • støtte kroppens naturlige evne til at helbrede sig selv
  • opløse blokeringer
  • fremme en tilstand af total afspænding
  • udrense giftstoffer
  • fjerne stress
  • oplade alle energibaner
  • fremme evnen til kærlighed
  • virke på alle niveauer; mentalt som spirituelt, legemligt som emotionelt
  • berige og understøtte medicinsk behandling, zoneterapi, fysioterapi, kiropraktik, psykoterapi, massage mv.
Hvordan foregår en healing-session?
Reiki bliver kaldt ’healing ved håndspålægning’. Du ligger på en briks med tøjet på, et tæppe over sig og med lukkede øjne. Nogle foretrækker stille musik, andre ønsker stilhed. Det aftaler vi inden session begynder. Jeg vil så nænsomt placere mine hænder forskellige steder på din krop ovenpå tæppet. De enkelte positioner holdes så længe jeg vurderer, at der overføres energi. Denne energioverførsel nogle gange mærkes som en prikken eller en pludselig varme eller kulde.

En fuld behandling varer ca. 1½ time, og i den tid gør du intet andet end at slappe af, du er fuldt påklædt, og du modtager energien gennem mine hænder, som blot er kanal for livsenergien.


Godt at vide
  • Behandlingen indledes altid først med en kort samtale. 
  • De bedste resultater med Reiki healing sker efter flere behandlinger.
  • Det er vigtigt at drikke rigeligt med vand efter Reiki healinger. Vandet er med til at udskille evt. affaldsstoffer.
  • Der må ikke indtages alkohol før og efter behandling.
  • Ved fjernhealing er det en fordel at man sender på et aftalt tidspunkt, og at modtageren er i en afslappet tilstand.
  • Healing er ikke farligt, og man kan aldrig få for meget.
  • Evt. afbud skal ske senest dagen før aftalt behandlingstidspunkt.
  • Jeg har tavshedspligt

Er Reiki en trosretning?

Nej, Reiki er ikke en religion eller trosretning. Reiki er på linje med fysioterapi, zoneterapi, kiropraktik m.fl. der ikke kræver nogen religiøse forudsætninger.

Det er rigtig svært at beskrive, hvad Reiki egentlig er. Reiki er en meget individuel oplevelse.

For mig har det betydet, at jeg har opnået større indre harmoni, ro og en sprudlende livsglæde. Reiki er en proces, der sættes i gang, og som der skal arbejdes videre med.

Inden for Reiki har vi 5 enkle leveregler
  • Just for today, do not worry
  • Just for today, do not anger
  • Honour your parents, teachers, and elders
  • Earn your living honestly
  • Show gratitude for every living thing.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar